20 mars 2013

Vårdagjämning

Enligt vår kalender är det Vårdagjämning idag men här i Skåne slog vintern till med full kraft igen igår och snö och vind drog in från alla håll. Våren känns otroligt långt borta just nu och jag gissar att det är fler som fortfarande dras med minusgrader och vita marker.

Vinterns vackra skrud till trots så känner i alla fall jag att det räcker nu och jag är redo för lite barmark, värmande solstrålar, nyvakna vårblommor och kaffe i trädgården. Känna förnyad kraft och energi komma från både värme och sol till allt vi planerar på pysselfronten denna vår för vi har ju mycket att göra, eller hur?

Så om nu inte vädrets makter är på samma bana som mig så får jag ta saken i egna händer och sprida vår där jag kan och sedan får man bara hoppas vädergudarna förstår vinken.

Härlig Vårdagjämning på er!






// Maria

1 kommentar:

  1. Ja... vad ska man säga? Jag tycker att jag bor i den sydligare delen av Sverige (Östergötland) och igår hade vi -21 ute och +11 inomhus...

    Tack för den vackra, vårliga bildkavalkaden. Det påminner om hur det kunde ha varit ;-)

    Kram, Outi

    SvaraRadera