29 mars 2013

Ha en glad, och alternativ, påsk!

Tre små påskägg för 12:-

Udda kaniner i kläder och små kycklingar med hattar prydde dem i en gräslig karneval. Så kan man ju inte ha det, inte när man har rullar med underbar You Do-metalltejp i lådan!

Jag skred till verket. Assisterad av Hella som "byggde lappar" och fäste kantband för glatta livet, klädde jag äggen med metalltejpen i lagom stora bitar. När de var helt metalliga, kom det ROLIGA. Efter att ha botaniserat i makens verktygslåda hade jag fiskat fram en bunt distansbrickor, spikar och annat skoj. Dem tejpade jag också fast på äggen, och lite "nättejp" som jag snattade från rara Hella gav också rolig struktur.

När allt var färdigt, fick det torka lite (vi limmade fast lapparna med You Dos Scrappy Glue så att de skulle "ligga utanpå" mer påtagligt) och sen kom ett lager svart akrylfärg, utspädd med vatten.
När den fått några sekunder på sig att fästa, gnodde vi bort färgen igen så att den bara fick förstärka, snarare än täcka.

Resultatet blev tre alternativa, och oväntat tunga, påskägg som nog får bo kvar i mitt hem. Som prydnad. Ungarna kan få andra ägg... ;)


Klicka på fotona, om Du vill se dem större.
(Tack till bästa handmodellen, Hella, som snällt höll mina ägg på balkongen medan jag fotade. :D)


Ha en fin långfredag!


7 kommentarer:

  1. WOW, suuuuper coolt, blev jätte supgen på testa :D

    SvaraRadera
  2. Love your alternative eggs:)

    SvaraRadera
  3. Woweee I just love it!!! :D

    SvaraRadera
  4. Nämen... TACK! Vad jag blir glad!
    Glad påsk på er, allihop! :D

    SvaraRadera
  5. Dom är verkligen underbara, gud vad sugen jag blev att göra såna!

    SvaraRadera