10 december 2012

Frusna gräddtoppar


Visst längtar vi alla efter en riktigt härlig kopp varm choklad med vispgrädde då snön yr utanför fönstret!?
Kanske har vi choklad hemma, men är lite lata för att vispa grädden ;)
Dessa superenkla gräddtoppar sätter piff på din varma dryck och jag lovar att det värmer gott ända in i själen..

Gammaldags Choklad

Slå över kokande vatten och rör om till en härligt gammaldags choklad.

Gräddtoppar
Vispa grädde med lite strösocker (ca 1 tsk till 2 dl ovispad grädde),
tillsätt ev lite vaniljsocker.
Fyll en spritspåse med stjärntyll (jag använde Wilton 1M) med den fast vispade grädden och spritsa ut små "pluttar" på bakplåtspapper. Ställ minst 3-4 timmar i frysen. När topparna är styckfrysta kan man lägga över topparna i en lufttät burk och förvara i frysen.


Ta fram nyaste numret av Inzpira Magazine, kryp ner under en filt, lägg en gräddtopp i varm choklad eller kaffe och bara njut!!


Ha en riktigt härlig måndag!





5 kommentarer:

  1. ÅH vad mysigt - och så himla smart att ha frysta gräddtoppar! Måste jag göra att plocka fram nästa gång jag gör choklad. :D

    (Min är kakaostarkare och görs på farin samt serveras ofta med en liten skvätt konjak en sen lördagskväll efter vinterpromenaden. Myyyyysigt! :D)

    SvaraRadera
  2. oj vilka barndomsminne jag hade här.... gräddtopparna var ju ett supertips o ha i frysen...

    SvaraRadera
  3. Åh vilket bra tips! Ska jag absolut prova, och vilket bra sätt att använda överbliven vispad grädde på :-)

    SvaraRadera
  4. Vilket bra tips! Jag har gjort gräddtoppar nu som jag ska överraska barnen med till frukost imorgon!

    SvaraRadera