11 december 2012

Altrade kulgranskulor

Har du tröttnat på dina gamla julgranskulor? Ha de kanske krackelerat och börjat mista sin färg? Släng dem inte, du kan återanvända dem!!! Du får dem dessutom precis som du själv vill ha dem och de kan inte bli mycket mer personliga än så här.

På mina julgranskulor har jag endast använt mig av lite metalltejp och akrylfärg för att göra om dem, se upp, här kommer en liten bildkavalkad:


På silverkulan har jag allra först satt på några små självhäftande rutor av ett tejp jag hittade i mannens verktygslåda. Sedan klippte jag rutor av metalltejpen och satte lite huller om buller. Varje bit präglade jag med ett litet verktyg, därav mönstret runt kanterna. Till sist gned jag in hela kulan med svart akrylfärg och torkade av överskottet.

På bronskulan satte jag först dit några utstansade stjärnor och gjorde sedan precis likadant som på silverkulan. Istället för svart akrylfärg använde jag här Viva Inka-Gold i färgen brons och smetade på.


På den rosa kulan satte jag bara små remsor av metalltejpen, kulan var redan silverglittrig. Sedan smetade jag på Viva Inka-Gold i en rosa färg.
Klart...hepp!
 
Jag önskar er alla en riktigt God Jul...och lycka till med pysslandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar