1 december 2012

Altrad adventsljusstake

Precis lagom till advent, så fick vi snö här nere i skåne med!
Nu har verkligen julkänslorna infunnit sig och jag är i full gång med att göra fint här hemma. En altrad adventsljustake i fönstren är lite roligare en en helt vanlig, så här bjuder jag på ljus i mörkret :) 



(Klicka på bilden för att se större!)

Jag har använt Maja Designs julpapper - Julen är här

Dela det valda pappret på diagonalen. Lägg sedan pappret med raka kanten ner mot ljusstakens fötter. Enklast är att lägga den vid en bordskant med fötterna utanför, så blir det lätt att rita av. Rita av och klipp ut. Gör lika på andra sidan - fuska inte! Man behöver rita av bägge sidorna var för sig, för det kan skilja något. Det har jag lärt av egen erfarenhet ;)


Montera fast sidorna och dekorera med rosett gjord av Maja Designs papper och utstansade kvistar.
Bären på kvistarna har jag gjort med röd Stickles (glitterlim)



Sedan är det bara att tända upp och stämningen är i topp!

Ha en riktigt skön lördag, så hörs vi snart igen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar