23 juli 2012

Njut av stunden


Hej
Min tur att blogga och äntligen har sommaren hittat till Helsingborg!

Jag har en känsla av att tiden försvinner så snabbt på sommaren och det är så mycket jag vill hinna med.
Under vår resa i Sydafrika såg jag det här citatet skrivet av Nelson Mandela. Det fick mig att fundera över vem som bestämmer över min tid och hur jag kan göra skillnad. För det är ju faktiskt bara jag som kan ändra mig själv! Så nu tänker jag njuta av att få en stund i scraprummet innan familjen vaknar och vi drar till stranden!



Har du något favorit citat? Varför är det ditt favorit citat? Dela gärna med dig till oss på Inzpira. 

5 kommentarer:

  1. Har ett som jag stulit från Jörgen Oom (föreläsningsguru) som är på samma tema som det ovan "if it's to be it's up to me" - älskar citat och visa ord, samlar dem överallt:).....och kom just på en till som är från John Wooden (legendarisk basketcoach från USA) "Låt inte det som du inte kan göra störa det du kan göra!" Den är bra att påminna sig om!!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett som nån gammal klok kines sagt(tror jag) " see good things in bad"!!! Försöker att hålla mej till det! =)

    Kram Maritha

    SvaraRadera
  3. "Good philosophy. See good in bad. I like."
    /från Femte Elementet

    ...eller som normala människor (utan filmdille) kanske hade sagt: jag håller med ovanstående skribenter! Bra tankar! :D

    SvaraRadera
  4. "Tappa inte sugen- världen är full av tappade sugar"
    - Nils poppe

    SvaraRadera
  5. Det här är en av mina favoriter: "Om du gör som du alltid har gjort, kommer du att få det du alltid har fått."

    SvaraRadera