11 november 2011

11-11-11

Vilken magisk dag! Får man tro numerologerna runt om i världen så är idag dagen när de kosmiska portarna kommer att öppna sig och vi står inför förändringar, stora som små. Många väljer att gifta sig denna dag. Själv tänkte jag se om jag har turen med mig och köper 11 trisslotter idag!

Något som jag dock inte tänkte förändra i första taget är mitt skapande. Jag älskar att skapa, kladda med färg och leka med ord. Men tyvärr tillåter inte mig tiden att utveckla egna idéer och komma på unika tekniker. Det hindrar mig dock inte från att skapa. Min lösning är helt enkelt att ”sno” andras idéer. Eller kanske jag skall kalla det inzpireras när jag frekvent skapar efter både skisser och liftar. Jag skapar ju bara för mig själv. Som ni ser är det inget unikt eller nyskapande med detta lilla projekt (framsidan i min kalender). Ni har sett det tidigare, bland annat ifrån mina kära kollegor på Inzpira.

Eller som poeten T.S. Eliot uttryckte sig: ”Amateurs borrow; professionals steal.”

Här i Sundets pärla skiner solen från en strålande himmel. Härliga höstdag! Njut denna magiska dag!

2 kommentarer:

  1. Ursnyggt omslag, tycker jag!
    Håller tumme för att dina lotter ska vara precis rätt sort. :)

    SvaraRadera
  2. Dette var magisk!!!
    Nydelig side!!
    Lykke til med lykken!!

    SvaraRadera